CLARÀ GARANGOU, MARC

Category: SENIOR LECTURER
Academic profile: Doctorate
Department: PSICOLOGIA
Email: marc.clara@udl.cat

Teaching

Teaching Course Subject
Doble titulació: Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària 1 PSYCHOLOGY OF EDUCATION
Degree in Primary Training 1 PSYCHOLOGY OF EDUCATION
Degree in Psychology 4 BACHELOR'S THESIS

Research

Thesis Year Direction
Procesos de reflexión conjunta: Uso y construcción del mundo virtual 2020 Clarà, M; Mauri, T.
Innovación como actividad docente. Una aproximación sociocultural a la comprensión de los procesos de innovación 2015 Clarà, M; Mauri, T.
El concepte pràctic i la microgènesi de la co-mediació representacional de l'activitat 2011 Teresa Mauri Majós
Publications Year Authors Type
Conceptually driven inquiry: addressing the tension between dialogicity and teleology in dialogic approaches to classroom talk 2021 Clarà, M. Article d'investigació
Meaning and the mediation of emotional experience: Placing mediational meaning at the center of psychological processes 2020 Clarà, M. Article d'investigació
Critical online learning networks of teachers: communality and collegiality as contingent elements 2020 Kelly, N.; Clarà, M.; Kehrwald, B.; Danaher P.A Capítol de llibre d'investigació
Traversing the doctorate. Reflections and Strategies from Students, Supervisors and Administrators 2019 Machin, T.; Clarà, M.; Danaher, P.A. Editor llibre d'investigació
Sharing initial teacher education between school and university: Participants' perceptions of their roles and learning 2019 Mauri, T.; Onrubia, J.; Colomina, R.; Clarà, M. Article d'investigació
Supporting Collaborative Reflection in Teacher Education: A Case Study 2019 Clarà, M.; Mauri, T.; Colomina, R.; Onrubia, J. Article d'investigació
Supervising at a distance: The transformation of assistance during a doctoral journey across different continents 2019 Justiniano, B.; Mauri, T.; Clarà, M. Capítol de llibre d'investigació
Traversing the Doctorate: Situating Scholarship and Identifying Issues 2019 Machin, T.; Clarà, M.; Danaher, P.A. Capítol de llibre d'investigació
Building on Each Other's Ideas: A Social Mechanism of Progressiveness in Whole-Class Collective Inquiry 2019 Clarà, M. Article d'investigació
Early career teachers' intentions to leave the profession: The complex relationships among preservice education, early career support, and job satisfaction 2019 Kelly, N.; Cespedes, M.; Clarà, M.; Danaher, P. A. Article d'investigació
Como a instrução influencia o desenvolvimento conceitual: a teoria de vygotsky revisitada 2018 Clarà, M. Article d'investigació
Patterns of interaction in processes of joint reflection by teachers 2017 Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J. Article d'investigació
Can massive communities of teachers facilitate collaborative reflection? Fractal design as a possible answer 2017 Clarà, M.; Kelly, N.; Mauri, T.; Danaher, P.A. Article d'investigació
How instruction influences conceptual development: Vygotsky's theory revisited 2017 Clarà, M. Article d'investigació
Teacher resilience and meaning transformation: How teachers reappraise situations of adversity 2017 Clarà, M. Article d'investigació
Online networks for pre-service and early career teachers 2016 Kelly, N.; Clarà, M.; Kehrwald, B.; Danaher, P.A. Llibre d'investigació
Collaborative reflection and tutor's assistance in teacher education. Two case studies on case-based reflection settings 2016 Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J.; Cubero, R.; Martinez, A.; Cubero, M.; Usabiaga, A. Acta congrés
The many lives of the word Perezhivanie 2016 Clarà, M. Article d'investigació
Vygotsky and Vasilyuk on Perezhivanie: Two notions and one word 2016 Clarà, M. Article d'investigació
Educational assistance to improve reflective practice among student teachers 2016 Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia, J. Article d'investigació
Espacios de formación compartida escuela-universidad en el prácticum 2016 Mauri, T.; Onrubia, J.; Colomina, R.M.; Clarà, M. Article d'investigació
Foreword 2015 Clarà, M. Capítol de llibre d'investigació
What is reflection? looking for clarity in an ambiguous notion 2015 Clarà, M. Article d'investigació
Naturaleza de la interacción en procesos de reflexión conjunta sobre situaciones de la práctica por estudiantes de maestro 2015 Mauri, T.; Clarà, M.; Colomina, R.; Onrubia. J. Article d'investigació
Representation and emotion causation: a cultural psychology approach 2015 Clarà, M. Article d'investigació
The temporal dimensions of e-learning 2014 Barberà, E.; Clarà, M. Article d'investigació
Understanding teacher knowledge from a cultural psychology approach 2014 Clarà, M. Article d'investigació
Three problems with the connectivist conception of learning 2014 Clarà, M.; Barberà, E. Article d'investigació
Time and digital mediations of learning 2013 Clarà, M. Article d'investigació
The concept of situation and the microgenesis of the conscious purpose in cultural psychology 2013 Clarà, M. Article d'investigació
Learning online: massive open online courses (MOOCs), connectivism, and cultural psychology 2013 Clarà, M.; Barberà, E. Article d'investigació
Factors influencing student satisfaction and perceived learning in online courses 2013 Barberà, E.; Clarà, M.; Linder-VanBershot, J.A. Article d'investigació
La contribución al aprendizaje en el lugar de trabajo de los equipos docentes universitarios 2013 Mauri, T.; Clarà, M.; Ginesta, A.; Colomina, R. Article d'investigació
How triadic dialogue allows transfer of responsibility in dyadic tutoring 2013 Clarà, M.; Mauri, T. Article d'investigació
Temporal flexibility in online university courses in Spain and Australia 2013 Barberà, E., Clarà, M., Danaher, P., van Rensburg, H. Capítol de llibre d'investigació
Valoración de un sistema integrado de ayudas al aprendizaje en tareas de escritura colaborativa en educación superior 2013 Mauri, T., Clarà, M., Colomina, R., Ginesta, A., Onrubia, J. Capítol de llibre d'investigació
El apoyo del profesor al aprendizaje colaborativo mediado por ordenador 2013 Onrubia, J., Clarà, M., Colomina, R., Ginesta, A., Mauri, T., Remesal, A. Capítol de llibre d'investigació
Ayuda educativa entre iguales en tareas de escritura colaborativa online: un estudio de las relaciones enetre presencia docente y presencia cognitiva 2012 Mauri, T.; Clarà, M. Article d'investigació
Time in e-learning research. A qualitative review of the empirical consideration of time in research into e-learning 2012 Barberà, E.; Clarà, M. Article d'investigació
Ayudas al aprendizaje en tareas de escritura colaborativa con Moodle 2011 Clarà M. Article d'investigació
Ayudar a ser competente: la potencialidad formativa de las tareas de escritura online 2011 Mauri, T., Ginesta, A., Colomina, R., Clarà, M., de Gispert, I., Remesal, A. Capítol de llibre d'investigació
La naturaleza del discurso en la escritura colaborativa online: intersubjetividad y elaboración del significado 2011 Mauri, T.; Clarà, M.; Remesal, A. Article d'investigació
Toward a dialectic relation between the results in CSCL: Three critical methodological aspects of content analysis schemes 2010 Clarà, M.; Mauri, T. Article d'investigació
Una discusión sobre el conocimiento práctico y sus relaciones con el conocimiento teórico y la práctica 2010 Clarà, M.; Mauri, T. Article d'investigació
El conocimiento práctico. Cuatro conceptualizaciones constructivistas de las relaciones entre conocimiento teórico y práctica educativa 2010 Clarà, M.; Mauri, T. Article d'investigació
The development of teaching practice. A working hypothesis based on Cultural-Historical Psychology 2009 Clarà, M.; Mauri, T. Article d'investigació