Natural Language Processing Approach to Evaluate Real-Time Flexibility of Ideas to Support Collaborative Creative Process |
2024 |
Ul Haq, I.; Manoli Pifarré, M.; Fraca, E. |
Article d'investigació |
Novelty Evaluation using Sentence Embedding Models in Open-ended Cocreative Problem-solving |
2024 |
Ul Haq, I.; Pifarré, M.; Fraca, E. |
Article d'investigació |
Enhancing students' attitudes towards statistics through innovative technology-enhanced, collaborative, and data-driven project-based learning |
2024 |
Cujba, A.; Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Digital Cognitive Maps for Scientific Knowledge Construction in Initial Teacher Education |
2023 |
Guiral, A.; Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Students' informal statistical inferences through data modeling with a large multivariate dataset |
2023 |
Kazak, S.; Fujita, T.; Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Relaciones entre el aprendizaje de la estadística y las actitudes del alumnado en el marco de un proyecto de análisis de datos con tecnología |
2023 |
Cujba, A.; Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Designing, Implementing and evaluating a co-creative suport technology |
2023 |
Pifarré, M. |
Ressenya |
The role of digital technologies to promote collaborative creativity in language education |
2022 |
Selfa, Moisés; Pifarré, Manoli; Cujba, Andreea; Cutillas, Laia; Falguera, Enric |
Article d'investigació |
Embedded Information Problem-Solving Instruction to Foster Learning from Digital Sources: Longitudinal Effects on Task Performance |
2020 |
Pifarré, M.; Argelagós, E. |
Article d'investigació |
Students' informal statistical inferences through data modeling with a large multivariate dataset |
2020 |
Kazak, S.; Fujita, T.; Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Reflections on researching technology-mediated dialogue |
2020 |
Pifarré, M. |
Review |
Promoting social creativity in science education with digital technology to overcome inequalities: a scoping review |
2019 |
Aguilar, D.; Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Designing a dialogic technology-enhanced pedagogy to support collaborative creativity |
2019 |
Pifarré, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
Using interactive technologies to promote a dialogic space for creating collaboratively: a study in secondary education |
2019 |
Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Unpacking cognitive skills engaged in web-search: how can logfiles, eye movements, and cued-retrospective reports help? An in-depth qualitative case study |
2018 |
Argelagós, E.; Brand-Gruwel, S.; Jarodzka, H.; Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Crear conocimiento científico: un proyecto de investigación sobre microorganismos |
2018 |
del Barrio Arranz, M.; Guiral, A.; Pifarre, M.;Font, N.; Martí, L. |
Article d'investigació |
Characterizing and unpacking learning to learn together skills in a wiki project in primary education |
2018 |
Pifarré, M.; Li, L. |
Article d'investigació |
Using blogs to promote reflective dialogue in vocational education |
2018 |
Bort, Mª Concepción; Pifarré, Manoli |
Article d'investigació |
Crear en grupo un diseño: un proyecto para un espacio comunitario con criterios medioambientales |
2017 |
Pifarré, M., Huix, A., Isern, E. Martí, L. y Roures, C |
Article d'investigació |
Key Information-Problem Solving Skills to Learn in Secondary Education: A Qualitative, Multi-Case Study. |
2016 |
Argelagós, E.; Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Unravelling Secondary Students' Challenges in Digital Literacy: a Gender Perspective |
2016 |
Argelagós, E.; Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Technology-enhanced Pedagogical Framework for Collaborative Creativity: Analyses of Students' Perception |
2015 |
Pifarré, M.; Martí, L.; Cujba, A. |
Acta congrés |
Incidence of group awareness information on students' collaborative learning processes |
2014 |
Pifarré, M.; Cobos, R. & Argelagós, E. |
Article d'investigació |
Mind expanding: teaching thinking and creativity with ICT |
2014 |
Pifarré, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
Collaborative creativity processes in a wiki: A study in Secondary Education |
2014 |
Pifarré, M.; Martí, L. & Guijosa, A. |
Article en llibre |
Using a blog to create and support a Community of Inquiry in Secondary Education. |
2014 |
Pifarré, M.; Guijosa, A.; Argelagós, E. |
Article d'investigació |
Developing technological and pedagogical affordances to support collaborative inquiry science processes. |
2014 |
Pifarré, M.; Wegerif, R.; Guiral1, A. & Del Barrio, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
Unravelling cognitive processes involved in web-search: logfiles, eye-movements, and cuedretrospective reports compared |
2013 |
Argelagós, E. Brand-Gruwel, S.; Jarodzka; H. M.; Pifarré, M. |
Article en premsa |
Die Verwendung eines Wikis zur Förderung kollaborativer Lernprozesse in der Grundschule (Alter: 10-11 Jahre) [El uso de una wiki para apoyar el aprendizaje colaborativo en la escuela primaria (edad 10 |
2013 |
Pifarré, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
Improving Information Problem Solving Skills in Secondary Education through embedded instruction |
2012 |
Argelagós, E.; Pifarré, M. |
Article d'investigació |
Teaching how to learn with a wiki in Primary Education: What classroom interaction can tell us. |
2012 |
Pifarré, M.; Li Li |
Article d'investigació |
Breaking up the writing process: How wikis can support understanding the composition and revision strategies of young writers. |
2011 |
Pifarré, M., Ros, F. |
Article d'investigació |
Wiki-supported collaborative learning in primary education: How a dialogic space is created for thinking together |
2011 |
Pifarré, M., Kleine-Staarman, J. |
Article d'investigació |
Promoting Metacognitive Skills through peer scaffolding in a Collaborative Computer-based environment |
2010 |
Pifarré M, Cobos R. |
Article d'investigació |
Using Wiki affordances to support collaborative argumentation in Secondary Science Education. |
2010 |
Pifarré, M.; Argelagós, E.; Guijosa, A. |
Capítol de llibre d'investigació |
Inquiry Web-Based Learning to Enhance Knowledge Construction in Science: A Study in Secondary Education |
2010 |
Pifarré, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
Evaluating the use of Metacognitive skills in Information Problem Solving activities. |
2009 |
Argelagós, E.; Pifarré, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
Teaching digital competences in history in Secondary Education: Learning to compose history texts through the web. |
2009 |
Guijosa, A.; Sanuy, J.; Pifarré, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
Evaluation of the development of metacognitive knowledge supported by the KnowCat system |
2009 |
Pifarré, M. Cobos, R. |
Article d'investigació |
Collaborative Knowledge Construction in the Web supported by the KnowCat system |
2008 |
Cobos R, Pifarré M. |
Article d'investigació |
Internet en la Educación Secundaria. Pensar, buscar y construir conocimientos en la red. |
2008 |
Pifarré, M. (Dir.), Sanuy, J., Vendrell, C. y Gòdia, S. |
Llibre d'investigació |
Inquiry web-based learning to enhance information problem solving competence in science |
2008 |
Pifarré, M.; Argelagós, E. |
Capítol de llibre d'investigació |
Evaluation of the development of metognitive knowledge supported by the KnowCat system. |
2008 |
Pifarré, M. & Cobos, R. |
Capítol de llibre d'investigació |
La lluna individual. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-14/a14-inici.jsp |
2007 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I. y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Escher i la Geometria de l'Espai. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-32/a32-inici.jsp |
2007 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I.y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Funcions i Gràfiques. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-33/a33-inici.jsp |
2007 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I.y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
L'energia i la societat actual i la sostenibilitat. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-30/a30-inici.jsp |
2007 |
Pifarré, M. (coord.), Gòdia, S. y Martorell, I. |
Publicació electrònica docent |
Rics i pobres. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-31/a31-inici.jsp |
2007 |
Pifarré, M. (coord.), Gòdia, S. y Martorell, I. |
Publicació electrònica docent |
Entre fogons. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-29/a29-inici.jsp |
2007 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I.y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
La lluna en parella. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-15/a15-inici.jsp |
2007 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I. y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Scaffolding through the network: analysing the promotion of improved online scaffolds among university students |
2007 |
Pifarré M. |
Article d'investigació |
Introducció a la Trigonometria. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-26/a26-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I.y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
La màgia dels números Pi i Phi Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-21/a21-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I.y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Teorema de Pitàgores Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-20/a20-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I.y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
L'estatut d'autonomia. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-22/a22-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Gòdia, S. y Martorell, I. |
Publicació electrònica docent |
La guerra civil espanyola. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-27/a27-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Gòdia, S., Martorell, I., Sanuy, J. y Vendrell, C. |
Publicació electrònica docent |
Lleida, ciutat medieval. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-25/a25-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Gòdia, S., Martorell, I., y Sanuy, J. |
Publicació electrònica docent |
La Revolució Industrial. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-23/a23-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Gòdia, S., Martorell, I., y Sanuy, J. |
Publicació electrònica docent |
Learning from the Web: Analyses the Incidence of an Instructional Approach to Improve Secondary Students' Web Performance |
2006 |
Pifarré M, Martorell I, Gòdia S. |
Acta congrés |
Aprenem a predir el temps. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-8/a8-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I.y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Tales de Mileto. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-10/a10-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Gòdia, S. y Martorell, I. |
Publicació electrònica docent |
Analyses of cognitive strategies used in web searching by secondary students: implications for instructional design |
2006 |
Pifarré M, Gòdia S, Martorell I. |
Acta congrés |
El tren volador. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-28/a28-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I.y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
El científic misteriós. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-24/a24-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I.y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Els focs artificials. Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-17/a17-inici.jsp |
2006 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I.y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Mart en parella. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-7/a7-inici.jsp |
2005 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I. y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Mart Individual. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-6/a6-inici.jsp |
2005 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I. y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
La mesura. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-18/a18-inici.jsp |
2005 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I. y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
L'estadística: Una bona eina per conèixer el món. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-11/a11-inici.jsp |
2005 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I. y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Experimentem al laboratori amb seguretat. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-13/a13-inici.jsp |
2005 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I. y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Gestió de residus tòxics. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-12/a12-inici.jsp |
2005 |
Pifarré, M. (coord.), Martorell, I. y Gòdia, S. |
Publicació electrònica docent |
Qüestionari d'anàlisi de l'ús d'Internet en alumnes de secundària. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-19/a19-inici.jsp |
2005 |
Pifarré, M. (coord.), Gòdia, S. y Sanuy, J. |
Publicació electrònica docent |
Monarquia Hispànica. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-5/a5-inici.jsp |
2005 |
Pifarré, M. (coord.), Gòdia, S., Martorell, I., Ribes, R. y Vendrell, C. |
Publicació electrònica docent |
OH!, EUROPA. Projecte: Internet com a eina per aprendre a secundària. Disponible a Internet: http://webquest.udl.es/Activitat-9/a9-inici.jsp |
2005 |
Pifarré, M. (coord.), Gòdia, S., Martorell, I., Sanuy, J. y Vendrell, C. |
Publicació electrònica docent |
Learning among equals: the use and analysisis of KnowCat system to support group work. |
2005 |
Cobos, R. y Pifarré, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
Estratègies d'Aprenenentatge. |
2004 |
Pifarré, M. |
Apunts docents |
El ordenador y el aprendizaje de estrategias de resolución de problemas en la ESO. |
2004 |
Pifarré, M. |
Llibre d'investigació |
Aprendizaje entre iguales en la red: Análisis de la asistencia del sistema KnowCat en el trabajo en grupo. |
2004 |
Cobos, R., Pifarré, M. y Alamán, J. |
Llibre d'investigació |
Rendimiento matemático en contextos bilingües: análisis de la incidencia de algunas variables del contexto socio-educativo |
2003 |
Pifarré M, Sanuy J, Huguet A, Vendrell C. |
Article d'investigació |
La resolución de problemas entre iguales: incidencia de la mediación del ordenador en los procesos de interacción y en el aprendizaje |
2002 |
Pifarré M, Sanuy J. |
Article d'investigació |
Conocimientos lingüísticos del alumnado de la provincia de Lleida: incidencia de algunas variables pertenecientes al contexto familiar |
2002 |
Vendrell C, Huguet A, Sanuy J, Pifarré M. |
Article d'investigació |
Relaciones entre conocimiento del catalán, el castellano y el rendimiento matemático. Un estudio empírico |
2002 |
Sanuy J, Huguet A, Pifarré M, Vendrell C. |
Article d'investigació |
El ordenador como mediador en el aprendizaje de estrategias de resolución de problemas en la ESO: un ejemplo concreto que utiliza una hoja de cálculo |
2001 |
Pifarré M, Sanuy J. |
Article d'investigació |
La enseñanza de estrategias de resolución de problemas matemáticos en la ESO: un ejemplo concreto. |
2001 |
Pifarré M, Sanuy J. |
Article d'investigació |
Estrategias de resolución de problemas matemáticos: incidencia del uso de una hoja de cálculo en la enseñanza/aprendizaje de la proporcionalidad. |
2001 |
Pifarré, M. |
Capítol de llibre d'investigació |
El aprendizaje de estrategias de resolución de problemas con una hoja de cálculo |
2000 |
Pifarré M, Sanuy J. |
Article d'investigació |
Descubrir la hoja de cálculo |
2000 |
Pifarré M, Folguera J, García C, Manzanares P. |
Article d'investigació |
El diseño de contextos educativos mediados por ordenador y el aprendizaje de contenidos procedimentales de matemáticas en la E.S.O |
2000 |
Sanuy J, Pifarré M |
Article d'investigació |
Las funciones del lenguaje egocéntrico:una revisión de la dialéctica Piaget/Vigotsky |
1998 |
Huguet Á, Pifarré M, Vendrell C. |
Article d'investigació |
Aprèn estratègies per resoldre problemes matemàtics (Aprende estrategias para resolver problemas matemáticos) |
1998 |
Pifarré, M. |
Llibre docent |
Aprendo a pensar. Libro del alumno. Proyecto Aprendo. |
1994 |
Monereo, C. (Coord.), Castelló, M., Gimeno, X., Palma, M. Pérez, M. LL. y Pifarré, M. |
Llibre docent |
Aprendo a pensar: construcción de Intinerarios instruccionales. |
1991 |
Palma, M. y Pifarré, M. |
Llibre d'investigació |